Przedmiotem zrealizowanego przez Spółkę Click2Eat Sp. z o.o. projektu współfinansowanego ze środków Unijnych jest handlowy portal Bustronaut, który stanowi sklep z ofertą diety pudełkowej dostarczanej przez wyselekcjonowane restauracje. Innowacyjność rozwiązania polega na zmianie konceptu świadczenia usług – zarówno w zakresie procesu przygotowania posiłków (zmiana z fabryk jedzenia na najlepsze restauracyjne kuchnie), jak i lepszego dopasowania do oczekiwań klienta (smak, różnorodność).
W odpowiedzi na zgłaszane przez konsumentów problemy, powstała koncepcja Click2Eat. Podstawowe elementy wprowadzonej innowacji to:
1. Smak i Różnorodność:
Zapewnienie innowacji poprzez dostawę zestawów gotowanych przez sprawdzone restauracje, gdzie klient ma możliwość zmiany dostawcy co tydzień. W ten sposób klient otrzymuje zestawy przygotowane przez szefa kuchni, z indywidualnym sznytem, a zmiany dostawcy pozwalają uniknąć powtarzalności dań i kuchni. Dodatkowo, układamy ofertę dostawców w sekcje geograficzne (kuchnia francuska, włoska itp), zapraszając klientów w kulinarną podróż i odkrywanie nowych, nieznanych smaków – umożliwiając naszym klientom podnoszenie kompetencji kulinarnych. Wielu Polaków jest już zaznajomionych z podstawowymi daniami kuchni świata, ale kto z nas nie zechce spróbować, jak smakuje tradycyjne włoskie śniadanie, czy tajska kolacja?
2. Ekosystem i wsparcie posprzedażne:
Końcowym celem Clieck2Eat nie jest jedynie sprzedaż pakietów diety pudełkowej, lecz stanie się pierwszym miejscem wyboru do pozyskania przez klientów pomocy w obszarze żywienia. Wsparcie klienta planowane jest w następujących obszarach:
· informacje o właściwym sposobie odgrzania i serwowania dań,
· informacje o kucharzach, kuchni (tradycja smaków, pochodzenie składników),
· blog tematyczny i porady nt. zdrowej żywności
· wsparcie w doborze diety
· oferta partnerskich startupów gastronomicznych (np. catering na przyjęcia okolicznościowe, lokalne imprezy gastronomiczne.
3. Skalowalność oferty
Obecni na rynku dostawcy diety pudełkowej to albo pojedyncze restauracje, albo fabryki żywności. Pojedyncza restauracja nie tworzy dostatecznej skali, aby móc rozwinąć profesjonalne procesy sprzedaży online oraz obsługi klienta. Fabryki żywności natomiast tracą na smaku i nie są w stanie osiągnąć pewnego poziomu różnorodności. Click2Eat jako pośrednik, agreguje ofertę wielu restauracji i zapewniając najwyższą jakość sprzedaży w kanale cyfrowym - osiąga podobną możliwość skalowania działalności na całe terytorium Polski i za granicę, bez konieczności ponoszenia wielkich inwestycji na budowę fabryk. Pomysł Click2Eat, aby zastąpić linię produkcyjną zrzeszeniem wielu mniejszych kuchni restauracyjnych, jest też wykorzystaniem koncepcji UBER w innej branży.
Nasza innowacja produktowa opiera się również na wykorzystaniu doświadczeń i rozwiązań znanych z serwisów bazujących na abonamencie i opierających swoją ofertę na zewnętrznych dostawcach (np. Spotify, Netflix), ale jednocześnie umożliwiających klientowi dowolną zmianę oferty i dostawcy bez opuszczania serwisu. Podmioty te utrzymują zadowolenie klienta poprzez rekomendacje nowych produktów, oparte na ciągłej analizie preferencji klienta oraz stworzenie możliwości samodzielnego
odkrywania nowych ofert, co zwiększa kompetencje zakupowe oraz lojalność użytkownika.
PROPOZYCJA WARTOŚCI DLA KONSUMENTA KOŃCOWEGO:
W toku inkubacji, na podstawie przeprowadzonych badań rynkowych, zidentyfikowano główne problemy grupy docelowej (konsumentów diety pudełkowej):
Analiza wyników badań posłużyła do opracowania hierarchii, która zawiera w sobie elementy całościowej propozycji wartości:
1. Smak posiłków:
Podstawową wartością dodaną Click2Eat dla odbiorców końcowych jest smak. Obecni dostawcy diety pudełkowej to fabryki żywności. Zakładany koncept (nieduże ilości pudełek od wielu dobrych restauracji) umożliwia dostarczenie posiłków o niepowtarzalnym smaku, przygotowywanych indywidualnie przez szefów kuchni. Każdy z posiłków zostanie wyposażony w instrukcję jak je dobrze podgrzać. Całość wzmocniona zostanie onboardingiem dla restauratorów + weryfikacją menu przez eksperta.
2. Odkrywanie:
Możliwość próbowania nowych kuchni, restauracji i smaków. Klient ma możliwość zamówienia pakietu zawierającego posiłki dostarczane nawet przez 4 wybrane restauracje. Dzięki temu konsument ma szansę przeżyć swoją własną podróż kulinarną oraz odkrywać smaki świata bez wychodzenia z domu. Klient wyposażony jest okazjonalnie w sampling, aby mógł podzielić się ze znajomymi.
3. Personalizacja oferty:
Wykorzystanie doświadczeń i rozwiązań znanych z serwisów bazujących na abonamencie (np. Spotify, Netflix):
PROPOZYCJA WARTOŚCI DLA RESTAURATORÓW:
Przeprowadzone wywiady z kilkunastoma restauratorami wykazały, że opcja wdrożenia kolejnego rozwiązania budzi pierwotnie niechęć, spowodowaną doświadczeniami z ubereats oraz pyszne.pl. Jest to spowodowane niskimi przychodami generowanymi przez te kanały (średni przychód miesięczny partnera pyszne.pl to 3600 zł) oraz nałożeniem się 2 szczytów sprzedaży (internet i lokal). Jednakże, po dłuższej rozmowie, restauratorzy przekonywali się do przedstawionej koncepcji
Click2Eat, wskazując kluczowe aspekty: